قاووت پسته

چگونه قوتو پسته اصل را بشناسیم و از آن نگهداری کنیم؟

چگونه قوتو پسته اصل را بشناسیم

قاووت پسته اصل را چگونه بشناسیم

بی شک می توان قوتو پسته اصل را یکی از دلچسب ترین و پر طرفدار ترین انواع قاووت به حساب آورد.چنانچه از مارک های مختلف قوتو پسته استفاده کرده باشین متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. این تفاوت گاهی ناشی از تفاوت در فرمول تولید این میان وعده دلچسب است. در بیشتر موارد نیز ناشی از تفاوت در کیفیت مواد اولیه می باشد.

چگونه قوتو پسته اصل را بشناسیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، که قاووتی را پس از مدتی مجدد استفاده کنید در حالی که طعم و عطر سابق خود را از دست داده باشد. در اینجا این سوال برای مصرف کننده مطرح است که چگونه قوتو پسته مرغوب را تشخیص دهیم و چگونه از آن نگهداری کنیم تا در طولانی مدت طعم و عطر خود را حفظ کند. در ادامه شما را با جواب این دو سوال اساسی آشنا خواهیم کرد.

تشخیص قوتو پسته اصل

رنگ قاووت پسته اصل

رنگ قوتو پسته بر اساس مواد تشکیل دهنده آن از سبز تیره تا سبز روشن و در برخی موارد سبز مایل به زرد متغییر است. هر چه مغز پسته ای که در جهت تولید قوتو پسته استفاده شده است؛ سبزتر و به اصطلاح پسته کال تر باشد قوتو حاصل از آن سبزتر می باشد. سبزتر بودن قوتو پسته دلیل بر کم شکر تر بودن آن نیز هست. زیرا در زمان استفاده از مغزهای سبز می توان با میزان شکر و یا نبات کمتر قوتو را تولید کرد. در حالی که در صورت استفاده از مغزهای رسیده تر میزان شکر باید بیشتر باشد تا بتوان حالت پودری را ایجاد کرد.

از آنجایی که رنگ سبز این قوتو حائز اهمیت است تولید کنندگانی که از مغزهای رسیده تر استفاده می کنند از رنگ های مجاز خوراکی برای رسیدن به رنگ سبز مورد نظر استفاده می کنند. برای تشخیص اصل بودن قوتو پسته یا حاوی رنگ بودن آن کافیست مقداری از آن را با آب ترکیب کنید. چنانچه از رنگ خوراکی در تولید قوتو استفاده شده باشد ذرات قوتو ته نشین شده و آب تغییر رنگ می­دهد. و اگر سبزی قوتو حاصل از خود پسته باشد تغییر رنگی در آب مشاهده نمی­شود.

چنانچه مایل هستین تا از خواص قوتو پسته بهره ببرید توصیه می شود حتما قوتو پسته اصل را به صورت مداوم و مقدار کافی مصرف نمایید تا تاثیر آن را بر پوست، مو، قوای جنسی، رفع کن خونی ببینید

نحوه نگهداری و استفاده از قوتو پسته

 

روش های استفاده قاووت

نگهداری قاووت پسته

اگر به تازگی با این میان وعده خوشمزه آشنا شده اید لازم است مواردی را در رابطه با نحوه نگهداری و استفاده از قوتو پسته بدانید. قوتو پسته را باید در جای خشک و خنک نگه داشت. در فصول گرم سال نگهداری آن در یخچال و یا فریزر توصیه می گردد. در صورت نگهداری آن در فریزر های خانگی ۱۵ دقیقه قبل از استفاده آن را در دمای محیط قرار دهید. تا مجدد به بافت نرم و دلچسب خود بازگردد.

طریقه مصرف قاووت پسته

قوتو پسته معمولا به صورت پودری استفاده می شود. همچنین می توان آن را با شیر ولرم و یا شیر موز ترکیب کرد. توصیه می شود در ترکیب با شیر یا شیر موز از مخلوط کن های خانگی استفاده شود تا معجون حاصل یکنواخت و دلچسب تر گردد. همچنین می توان در تهیه اسموتی های خوشمزه از آن استفاده کرد.

قاووت پسته اعلا در مصرف مداوم سبب رفع کم خونی، بهبود یبوست، درخشندگی پوست، افزایش قوای جسمی و جنسی بدن می شود. به این منظور باید روزانه حداقل یک و حداکثر ۲ قاشق غذاخوری پودر قاووت پسته را میل نمایید. توجه داشته باشید از مصرف مداوم قاووت های پر شکر پرهیز نمایید. کالری بالای شکر موجب افزایش وزن و چاقی شکمی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *